דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסטה מלכת המטבח האיטלקי 

מאת    [ 30/11/2011 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3925 פעמים ]

היא חוצה גבולות, מופיעה בכל מטבח אך מקורה בארץ המגף, מדובר כמובן בפסטה, מלכת המטבח האיטלקי. אז מהו סוד הקסם של מאכל זה וכיצד מבשלים פסטה, מהי המומחיות שנדרשת.

אז ככה, בישול פסטה נעשה כמובן במים רותחים כאשר ישנן מספר דרגות הכנה, באיטליה נהוג לבשל את הפסטה עד דרגת אל דנטה משמע, הפסטה מבושלת, אך עדיין טיפה קשה ולא רכה מדי, צריך לעקוב אחר הליך הבישול, ולזכור להוציא בזמן הנכון, פן תהפוך למבושלת מדי. לאחר שמרתיחים את המים מומלץ להוסיף למים מלח שיסייע בהולכת החום והעלאת טמפרטורת המים.

בישול פסטה אינו דורש תוספת שמן, מדובר במצרך שאינו משפיע כלל, לא להידבקות הפסטה ולא לציפה. מחכים שהמים רותחים ואז מוסיפים את הפסטה לסיר. זכרו כי בישול פסטה נעשה בסיר פתוח ללא כל מכסה. לאחר כעשר דקות בדרך כלל, בהתאם להוראות היצרן המופיעות באריזה, הפסטה מוכנה. רק תסננו את הפסטה מהמים בסיר, ללא שטיפה. לאחר שהפסטה מבושלת מוסיפים אותה לרוטב שכבר הוכן מראש, והנה לכם מאכל איטלקי מסורתי בטוב טעם.

כאמור בטרם הכנת הפסטה מומלץ להכין מראש את הרוטב לפסטה היות והפסטה אמורה להשתלב עם הרוטב כשהיא חמה. פסטה קרה לא תספוג את הטעמים בהשוואה לפסטה חמה. אם הכנתם את הפסטה וברצונכם לשמור אותה במקרר למאוחר יותר ניתן לשמור את הפסטה ליומיים שלושה, כאשר הפסטה נקייה ללא עירוב של רוטב.

באפשרותכם להגיש פסטה במגוון טעמים, שילובים וצורות, עם רוטב עגבניות, גבינות, שמנת ועוד. פסטה מיוצרת במגוון צורות המשפיעות על שילובן עם רטבים וטעמים שונים. ישנה את פסטה פוזילי דמוית הביסלי שמשתלבת נפלא עם רטבים נוזליים. פסטה קצרה זו קלה להכנה, אינה דורשת בישול ממושך ומתאימה למנות חמות וקרות כאחד. פסטה פנה, בעלת מבנה חלול וקצר מעולה לבישול ומשתלבת עם מגוון רטבים. מקרוני הוא סוג נוסף של פסטה, חלול, בעל אורך בינוני, וכן ניקוי פסטה העשויה מחומרים שונים כדוגמת תפוח אדמה ונחשבת למשביעה ביותר.

להלן מספר מתכונים להכנת פסטה עם שימוש במגוון סוגי הפסטות הקיימות בשוק. לדוגמא פסטה פוזילי ברוטב עגבניות, ראשית כאמור מכינים את הרוטב, מרתיחים בסיר עגבניות, שיני גום, שמן זית, מלח, מים ובזיליקום, לאחר ההגעה להרתחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כשעה על אש נמוכה. לאחר מכן מתחילים בהכנת הפסטה, מרתיחים על אש בהתאם להוראות היצרן, בזמן המצוין, מסננים את המים, ומוזגים את הפסטה לרוטב המוכן מראש. ממש קלי קלות.

כיום גם ניתן לקנות פסטה מוכנה, רק לבשל והכל מוכן בתוך דקות. אין צורך להתאמץ ולהמתין שעות, מדובר בפסטה מצוננת שהוכנה מראש וכעת רק דורשת חימום מינימאלי. כך שאם חזרתם מהעבודה עייפים והילדים רעבים בתוך דקות תכינו פסטה טעימה ומזינה לכל המשפחה. ואיך מכינים? כל שצריך לעשות הוא לפעול בהתאם להוראות היצרן המופיעות על האריזה וזהו. פסטה נמכרת במגוון טעמים ושילובים, רביולי פיצה, שלוש גבינות, ניוקי בטטה, גבינה, רוטב עגבניות, ריקוטה, עלי תרד ועוד. אז קדימה נשאר רק להרתיח את המים ולחמם את הפסטה וליהנות מארוחה משפחתית טעימה.

רם כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב